Metoda projektu "Maluch na sportowo"
Drodzy rodzice,
w miesiącu kwietniu dzieci z Grupy I będą realizowały zajęcia metodą projektu pt. "Maluch na sportowo".
Poniżej przedstawiam kilka informacji o tej aktywizującej metodzie.
Celem wychowania przedszkolnego jest m.in. troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych. Rozwój sprawności ruchowej dzieci jest ściśle związany z jego rozwojem umysłowym i jednocześnie ma duży wpływ na ten rozwój. Sprawność ruchowa kształtuje się przez całe życie i jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się stron motoryczności człowieka. U dziecka w wieku przedszkolnym rozwija się ona przez nabywanie doświadczeń i nawyków ruchowych między innymi w działalności sportowej. Aktywność ruchowa wzmacnia organizm dziecka, kształtuje i usprawnia wszystkie jego układy, głównie układ nerwowy, wegetatywny i dokrewny. Jest również stymulatorem życia psychicznego: odświeża umysł i wpływa na wychowanie moralne, estetyczne i społeczne. Zabawy i gry ruchowe stanowią ważny element edukacyjny. O ich wartości świadczą uniwersalne możliwości zastosowania gier i zabaw, ich prostota i przystępność, nieskomplikowana technika oraz możliwość realizacji w dowolnych warunkach. Głównym celem metody projektu „Maluch na sportowo” jest wytworzenie u przedszkolaków zainteresowania i potrzeby regularnej aktywności fizycznej. Sprzyja to rozwojowi dzieci, procentuje w codziennym życiu, ale także sprzyja uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Zabawy ruchowe poprzez swoją formę przygotowują dziecko do aktywności fizycznej i działania w grupie. Im trafniejsze i pełniejsze jest nasze oddziaływanie, tym zdrowsze i radośniejsze jest dziecko.
Cele główne:
-
wytworzenie u dzieci zainteresowania i potrzeby regularnej aktywności fizycznej;
-
harmonijny rozwój fizyczny poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia ;
-
podnoszenie wydolności organizmu;
-
kształtowanie nawyku zdrowego trybu życia.
Cele szczegółowe:
-
potrafi naśladować proste ćwiczenia ruchowe;
-
potrafi samodzielnie wykonywać proponowane ćwiczenia,
-
potrafi wykonywać ćwiczenia o różnorodnym stopniu trudności;
-
potrafi współdziałać podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych;
-
potrafi wykorzystać własną wyobraźnię i pomysłowość w zabawach i grach ruchowych, samodzielnie zainicjować zabawę;
-
potrafi przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas organizowanych zabaw, ćwiczeń i gier sportowych.
Harmonogram porannych zabawy ruchowych w załączniku ↓